Alla har vi motgångar? Om inte så är ditt liv ett jäkla under. Jag har endast levt i snart 15 år och redan haft en hel del motgångar. Haft sådana stunder då man ligger i fosterställning och försöker hämta andan & tårarna rinner ner för kinderna. Jag har mått väldigt dåligt flera gånger i mitt liv, på grund av många saker, ibland pga folk runt omkring mig som fått mig att må skit och i andra stunder något annat.
 
Antar att vi alla känt oss såhär någon gång? Vissa kanske mer eller mindre, men alla har vi nog varit riktigt, riktigt ledsna. Och vad gör ni då för att bli glada igen? För att få tillbaka livslusten & bli peppad inför livets alla utmaningar? Jo detta gör alltid jag när jag är deppig, så helt enkelt tips på vad ni kan göra om ni inte vet varken ut eller in.
 
- Något som jag tror jättemånga kan känna igen sig i så är det musiken. Musik har alltid fått mig att må bättre. För att sluta deppa så måste jag lyssna på någon låt som får mig att le, inte någon house-dunk-låt & ingen sorglig låt utan någon som får mig att må bra, som kanske t.ex "Classic" med MKTO. Men ibland så kan jag ligga & lyssna på riktiga depplåtar, men det kan också vara skönt ibland, att bara få släppa ut allt det ledsna inom sig. 
 
- Att se på film eller serier. Det är liksom som att komma in i en annan värld. Man glömmer bort & släpper sina egna problem. Man kommer in i en fantasivärld och det får en att tänka på annat än all skit i ens egna liv. 
 
- Stäng av mobilen! Hur många gånger har jag inte tittat tillbaka och tänkt "om jag bara inte hade varit inne på mobilen så hade det där aldrig hänt". Då kanske jag snackar mer om konversationer man haft på mobilen som fått en att må riktigt dåligt. Men annars också. Hur påverkad man kan bli. Hur lätt det är för folk att bara slänga iväg ett anonymt hat eller meddelande. Strunta i alla falska människor och bara stäng av den under en tid. 
 
- Att skriva ner det. Jag skriver dagbok som kanske en del vet från mitt "5 saker ni inte visste om mig"-inlägg, och det hjälper mig att få mina tankar ur huvudet och ner på pappret istället. Såklart jag inte helt släpper det från tankarna. Men det hjälper att få det ur sitt system liksom. Det är även bra att ha en påminnelse lite senare i livet när man läser det man skrivit att man faktiskt klarade av det. Även en varning att aldrig låta folk behandla en på samma sätt.  
 
Liborius

Bra inlägg:) just nu har jag nedräkning till en sak jag bara vill avsluta! Känns skönt att jag ser ett slut på det iaf, trots att det är ett tag kvar :)

Släpp taget. följ flödet

Vilka bra tips! Gör några utav dom själv också! :)

Alice - skönhets/vardagsblogg

Hjärtat så bra skrivet <3<3

Sara Navjord

Jätte bra inlägg! det är viktigt att hitta knep som får en glad när inget annat verkar hjälpa.. Jag hoppas du mår bättre snart, kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress