I Januari hände inte så mycket mer än att basketsäsongen började igen och vi delades upp 2 olika lag, F-15 för oss äldre tjejer & F-13 för dom yngre lite mer nya kanske också. Åt liite för mycket Ben&Jerry's och tog ganska mycket foton på rinnande vatten som jag fann väldigt facinerande!
Februari lekte jag i snön ända fram tills den försvann & började med foto i Elevens Val då jag fotade en MASSA med mina klasskamrater. Var så nöjd med att under den perioden hade jag då verkligen ingen bildbrist på bloggen. (och dessutom kunde jag sitta med en laptop & bara surfa runt i ungefär 2h). Jag gick domarutbildning i basket, och jag skulle kunna gå den 100 gånger till men endå inte komma ihåg. SÅ många regler & rörelser domaren bara måste kunna. 
 
I Mars räddade jag & två andra kompisar till mig en duva eller kråka eller vad det där nu är för fågel, hehe. Vi fick skjuts av en lärare till veterinären där den tyvärr fick avlidas pga skadan. Drogade frapinos från Espresso House och även Monsters. Spelade kalmarspelet flera gånger och vann varje gång. (favoritspel, ja.) Drack cola i skolan under EV, som ni ser på bilden, haha. Gjorde även samma "pose" på varenda jäkla selfie jag tog. 
Min månad! April fyllde jag 14 och firade det med att vara ledig från skolan och åka runt i affärer med mamma & syster. För jag fick nämligen det jag önskade mig troligtvis mest av allt detta året & det vara att få byta rum med min mamma och pappa. Så då började jag genast planera hur mitt STORA rum skulle se ut! Köpte festivalpass till Fullt Ös som hålls varje år på valborg. Solen började titta fram & påskeeeeen! Sen fyllde även Oliver år, och min ena bror.
Denna månaden hände en del roliga grejer. Min pappa & min mamma fyllde år, så överraskade dom med lite finare frukost, plättar & en massa annat gott. Var på tjejkväll & hade det suuuupermysigt! Hade även en mysdag med basketlaget då vi körde lasergame & kubb. Sminkade upp mig lite för mycket & tog bilder som en fjortis. För ja.. det är ju sånt som alla gör.. vardagligen, hehe. Var även på fullt ös!! Där jag hade så sjuuukt roligt. 
Juni var så underbart. Dagen innan skolavslutningen åkte jag bil upp till stockholm med familjen för att vara uppe där i några dagar & se på One Direction med min syster. A dream come true. Seriöst. Åt en massa god mat, väntade utanför restaurangen one direction åt på för att försöka hitta dom innan konserten dagen efter, KRAMADE ÄVEN STOLPEN LIAM HADE RÖRT!!, fotade en del och "räddade" även en till fågel i skolan med några kompisar, haha. Och i brist på liv så spelade jag en hel del dataspel & kollade 24/7 på gossip girl.
Juli badade jag i princip varje dag. Vattnet var lika varmt som en uppvärmd pool där vi badade. Helt underbart. Jag fotade ganska mycket då jag inte har så mycket för mig när jag är i sommarstugan på södra öland. Var även på Kalmar marknad med ett par kompisar. 
Augusti. Skolan började. Buhu. Men stadsfesten. Nog en av de bästa händelserna på året. Jag bara ÄLSKAR stadsfesten. Allt folk. Alla karuseller. All hög musik. Var inne varje dag av dom 3 dagarna stadsfesten höll på. Kom hem runt ett / halv två varje natt. Dansade i ösregn till the sounds. Gash va det var bra. Och yes som ni ser så tog Ogge i the fooo en bild ut mot stortorget där vi befann oss. We saw him. Men är ingen foooer så vet inte ens vem av killarna Ogge är men en av mina kompisar såg att det var han. 
Efter sommarlovet kraschade mitt liv ordentligt. Jag hamnade i flera bråk som bara fick mig att må dåligt. Jag fick låtsas vara glad trots att jag inte var det och var ständigt deppig och väldigt ledsen. Jag skriver det här för första gången på bloggen men min mamma fick diagnosen bröstcancer som bara spridit sig. Och jag mådde inte alls bra. Men allting gick i perioder. Jag började även i konfirmationen vilket jag inte ångrar någonstans. Är så glad över att jag lärt känna alla där. Jag älskar dom. Tog skolfoto, snapade, spelade basket, tog selfies och byggde korthus. 
Hamnade i ett stort bråk men det löste sig tillslut. Skypade & snackade i 9 timmar i sträck. Applåder. Spelade våran första match denna serien mot Oskarshamn. Var i simhallen för att fira Elliot som fyllt år. Såg på skräckfilm och drogade låten "Centuries" med Fall Out Boy. 
Hade halloweenhäng med ett par kompisar & hade det gött. Spelade flera matcher i basketen. Var på konfirmationsläger för andra gången. Var sjuk en hel del, åkte på minst 5 olika slags infektioner & inflammationer & allt annat. Usch vad jag var sjuk. Dissekerade även i skolan vilket är lagom nice. Sen var jag och såg premiären på Hobbit del 2 med ett par kompisar, den började vid midnatt och höll på i kanske 2 timmar eller något och det var skola dagen efter. Var jag pigg dagen efter? Nej. La ner ovanligt mycket tid på att plugga under November. Hade väldigt mycket prov och inlämningsuppgifter så kändes som att jag hade någonting att plugga på VARJE dag. 
Under december hade jag det väldigt mysigt. Spelade in en film i skolan. Hade innebandyturnering då våra tjejer var utklädda till militärer och åkte ut i semifinalen. Fotade bilder som berörde mig ganska mycket. Började även få mycket fler läsare till bloggen vilket gjorde mig oerhört glad. Firade jul med familjen & nyår med vänner. 
 
2014 har inte varit mitt år. Jag har haft en del bra stunder men det mesta vill jag bara lägga bakom mig och se fram emot ett nytt år & nya möjligheter. Jag tycker jag förtjänar en nystart och det ska jag få också. Jag ska inte vara med folk som får mig att må dåligt och ska helt enkelt försöka må bra detta året. Hoppas erat år har varit bättre än mitt! Önskar er all lycka inför 2015! Kramar.
Alice

Tråkigt att du känner att det inte varit ditt år :/ Hoppas du får ett jätte bra 2015! :D

moniki.blogg.se

vilket härligt år det ser ut att ha varit för dig!:)

Lilla Allis

Finfina bilder! :*

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress