Nu tänkte jag ta upp något som jag fortfarande när jag tänker tillbaka på mår ganska dåligt av. Förra året var vi vid en av de årliga majbrasorna som hålls här i stan. Och jag kan säga för mig själv och hela min familj att det var sista gången vi går på majbrasa. Vi såg & hörde skrik från en kanin som dog (i panik) inne i brasan av lågorna. Den brann alltså till döds & kunde inte springa ut för den satt fast under en gren, och på det så var den rädd för folkmassan runtomkring elden, så även om den kunde ta sig ut så vågade den inte. Så många igelkottar, kaniner, harar och andra oskyldiga djur dör i tusentals majbrasor runt om i landet. För att vi ska se en jäkla eld samtidigt som vi käkar sockervadd. Vad är det som är så svårt med att flytta grenarna dagen då brasan ska tändas? Jag hoppas att fler bojkottar alla dessa dumma brasor & stannar hemma istället. Majbrasor suger.
♫♪ sandra

men fy :( stackars kanin!

SOFIA

Men usch vad läskigt, vilken hemsk upplevelse :((

SOFIA

Men usch vad läskigt, vilken hemsk upplevelse :((

Amanda Jona [SPONTAN]

Nej usch vilken vidrig upplevelse!

Ida - foto & häst

Håller med dig!! Går inte på majbrasor längre, och tänder inte heller någon. Utan vi firar bara Valborg med fest, behöver inte någon dum brasa. Och usch vilken hemsk upplevelse med kaninen :(

MALIN

Åh nej.... Vad hemskt! Det är tyvärr många som inte vet hur många djur som skadas eller dör på grund av maj-brasan! Kram

Netti Starby

Nä vad hemskt och jag brukar inte heller gå till majbrasor! Kram

Sara Ekman

Usch!!! :( Vi tänder aldrig majbrasor eftersom det finns risk att djur skadas eller dör :(

CAMILLAESI

men åh så hemskt </3 fy fan. Förstår att du hatar majbrasor

Hillevi

Så hemskt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress