16 januari 2017

2016

Allmänt nyårsresuméer

 
Avslutade förra året och invigde det nya med fina människor, god mat och lika god dricka. Det var en mysig och rolig kväll då nyårslöften gjordes och huvudet fylldes med förväntningar inför det nya året. Resten av Januari bestod av sleepovers och spelkvällar med samma människor.
 
Under februari hände ingenting speciellt över huvudtaget. Månaden flög förbi och dagarna fylldes med bland annat ishallsbesök. Gjorde även mitt första samarbete på bloggen tillsammans med amaze.se.
 
Under Mars så började våren komma och jag köpte mig en ny fin vårjacka ifrån Åhléns som jag kom att överanvända resten av året. Åkte till Berlin med konfirmationsgänget som jag var ledare för tillsammans med A. Fotade mig själv lite för mycket och väntade mest på att sommaren skulle komma.
 
Jag fyllde 16!!! Och blev överraskad med ett "Sweet Sixteen" fest. Jag gjorde fransförlängning vilket jag älskade. Fick även en tavla och hälsning från självaste Neil Patrick Harris (aka Barney i himym). Testade på smoothie bowl och firade de resterande 3 i släkten som även dom fyllde år i April.
 
Värmen började komma och skolavslutning låg runt hörnet. Det innebar spexfoto för niorna, jag klädde ut mig till ingen annan än Sandra Dee i Grease. Badade utomhus för första gången (fast i pool så kanske inte gills). Firade även världens finaste mamma som fyllde år.
 
Sommaren var äntligen här och jag kunde inte annat än att vara lycklig! Jag fick åka till Göteborg, gå på liseberg och stanna där över natten tillsammans med min saknade klass. Fick gå på "bal" på slottet och avslutade grundskolan med en hel del tårar. Fick även se Sverige ta EM-guld! Okej skojar, men var en stolt supporter ändå. Blev även faster till min tredje brorson Milio, som föddes den 9 Juni. 
 
 
Under Juli spenderade jag både mina dagar och nätter nere på Långviken i Kalmar. På basketanläggningen, vid stranden och vid volleybollanläggningen. Åkte till Liseberg igen och vann en hel del priser. Jobbade även nere på långviken och fick träffa på en massa söta små barn. Detta var även månaden då jag kom att träffa på människor som skulle förändra hela mitt liv.
 
Skolan började och även en hel del festande i samband med det. Jag spenderade de sista dagarna på sommarlovet så gott jag kunde nere på långviken även om värmen sakta började försvinna. Började sedan gymnasiet och fick träffa en massa nya människor, var även med om insparken som var galet kul! Levde även (bokstavligen) i tröjan som jag har på 3 av bilderna ovan. 
 
Hösten var kommen och jag började umgås mycket med de nya människorna jag lärt känna. Tappade kontakten med en del men fick även en massa nya vänner. Gick på en del fester och hade mysiga kvällar tillsammans med viktiga människor. 
 
Under Oktober blev mitt liv ganska kaos och mycket drama hände. Jag försökte hantera det på bästa sätt, vilket kanske i eftertanke inte var det bästa. Men fick lära av mina misstag. Jag var i Stockholm och shoppade upp alla mina pengar. Var även på Pink Party då en del av intäkten gick till bröstcancer vilket jag har förflutet med, vilket kändes betydelsefullt. Firade även halloween tillsammans med släkten.
 
November = Rugby. Denna månaden var det dags för den årliga rugbymatchen, köningen inför det och även kagghetsen. Månaden var fylld av rivalitet mellan gymnasieskolorna och jag som var med för första gången älskade stämningen. Fick även körtelfeber och låg hemma i cirka 2/3 veckor..
 
December innebar jul och allt liknande. Men jag som inte mådde så bra kände inte direkt av någon julkänsla, men jag gav mitt bästa för att göra julen relativt bra. Fick chansen att coacha ett flicklag som vi tog till vinst. Gick även på fest i tema jul då jag och min vän Nina var utklädda till änglar. På nyår var jag tillsammans med min vän Kajsa och fick även min nyårskyss av henne, haha. Men fick ett bra avslut på året pga många andra anledningar än bara det. Jag var lycklig då det nya året började och så tänker jag fortsätta!
N

Härligt inlägg!!

Linda

Härligt inlägg :-)

Alice

Roligt med en tillbakablick!

Lilly

Vilken härlig tillbakablick!

Gabriella

Roligt att titta tillbaka på året!!

Amanda Jona [SPONTAN]

Så himla kul att få se :)

Kattis

Himla kul att läsa och se bilder från ditt 2016!☺

carolines

Vilka härliga bilder :D

Louise

Så kul att se! :)

Anita

Roligt att se tillbaka :D :D

Cassandra

sv; ne fy det är vidrigt haha!...

Martina

Så kul att få se hur ditt 2016 såg ut!

Martina

Så kul att få se hur ditt 2016 såg ut!

Martina

Så roligt att få ser hur ditt 2016 såg ut!

MADDISENJ.SE

Ville kika in och berätta att jag är tillbaka i bloggen och känner att motivationen hittat tillbaka! Hoppas du vill fortsätta kika in hos mig :) Hoppas du har fått en bra start på den nya veckan!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress